سال 85

سال بسیار سرنوشت سازی می باشد بطوریکه با پیگیری بسیار زیاد نماینده کشاورزان نامه های فراوان بین دادگاه شعبه 233 مدنی خاص تهران و اداره ثبت سرخس دررد و بدل می شود و  نهایتا در تاریخ دوم خردادماه سال 85 منجربه صدور تعداد 8 سند شامل پلاک های 2 تپه میراحمد ، 4 مزرعه عرب ، 8 تپه عباسقلی خان  ، 9 دولت آباد ،13 صمد آباد ، پسکمر ، 16 شوریجه علیای سفلی ، دربند و ........... می شود.

در تاریخ 15/2/85 نامه ای از طرف نماینده کشاورزان (آقای مقدری)به رئیس شعبه خانواده تهران که جانشین شعبه 101 دادگاه مدنی خاص تهران می باشد خواهان آن است طبق مواد ا تا 5 قانون اجرای احکام مدنی دستور فرمائید اداره ثبت اسناد و املاک سرخس به مانند اداره ثبت اسناد و املاک شمیرانات تهران که اسناد 10203 11286 را باطل کرده و برای آستان قدس سند صادر نموده است اقدام نماید  و 10 برگ مستندات را ضمیمه می نماید.

در همین ماه از سال 85 از طرف مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی نامه ای خطاب به رئیس ثبت شهرستان سرخس و با تصویر نامه آقای مقدری ارسال و نتیجه را با حضور شاکی  ظرف مدت 5 روز با اظهار نظر صریح درخواست می نماید و رونوشت را به دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی شکایات استانداری می فرستد.

مدیر اداره ثبت اسناد و املاک سرخس آقای زورمند نامه ای به استناد مدارک و مستندات موجود وسیر مراحل قانونی صدور اسناد به مدیر کل ارائه می نماید و دقیقا مراحل قانونی صدور اسناد را طی 4 بند گوشزد و یادآوری می نماید و پاسخ نامه اداره کل را جواب می دهد.به دنبال این نامه نماینده کشاورزان براساس وظیفه ذاتی خود و قانون و قانون مداری به شعبه صادر کننده رای مراجعه و نامه اجرای حکم را مطالبه می کند و شعبه مذکور چنین مرقوم می فرماید که نظر به قطعیت دادنامه شماره 537 مورخه 19/4/68 به اعلامی بودن آن با توجه به ماده 4 قانون اجرای احکام صدور اجرائیه لازم نیست و موسسات مکلفند دستور دادگاه را اجرا کنند لذا در محدوده دادنامه مذکور نسبت به اجرای حکم اقدام و نتیجه را اعلام فرمایند.نامه 67/101/220 مورخه 20/2/85.

 

جهت تکمیل مراحل قانونی آقای علی اکبر مسعودی مدیرکل امور اراضی نامه ای به اداره ثبت شهرستان سرخس می نویسد و از اداره مذبور تقاضای صدور سند به نام دولت جمهوری اسلامی به نمایندگی جهاد کشاورزی می نماید و آقای متقی نیا را به عنوان نماینده این مدیریت جهت پیگیری و هرگونه نقل وانتقال معرفی می نماید .نامه 10059/1/24/125 مورخه 1/3/85.

با تکمیل شدن مراحل قانونی صدور اسناد و معرفی نماینده از طرف امور اراضی اداره ثبت شهرستان سرخس اقدام به صدور اسناد می نماید و در دفتر املاک ثبت و ضبط می گردد. به دنبال این ماجرا معاونت حقوقی و موقوفات آستان قدس به تکاپو افتاده و سریعا نامه ای به طور سیار خطاب به شعبه 233 آقای میرزایی نوشته و خواستار ابطال اسناد می گردد و رئیس شعبه مربوطه نیز نامه ای اداره ثبت سرخس نوشته و اظهار می دارد چون اختلاف وجود دارد اجرای حکم تا اطلاع ثانوی متوقف شود و نتیجه اعلام گردد.نامه 67/101/220 مورخه 1/3/85.

اظهارات رئیس اداره ثبت سرخس و کفیل صادر کننده بخشنامه

آقاي زور مند رئيس اداره ثبت شهرستان بخشنامه را كاملا قانوني دانسته و از وي در دستگاه قضايي پرونده تخلف تشكيل مي شود كه نامبرده بنا به اظهارات خودش تبرئه مي شود

معاون حقوقی آستانقدس در نا مه ای معروض می دارد که حکم باید به تقاضای محکوم له اجرا شود و ادامه می دهد که معاوضه املاک خالصه متعلق به دولت صورت گرفته و این مطالبه باید به وسیله دولت باشد نه کشاورزان و همچنین وکیل دعاوی آستان قدس رضوی در اوقاف تهران طی نامه ای به شعبه 233 خانواده اظهار می دارد که ذینفع در دادنامه 537 دولت جمهوری اسلامی ایران می باشد که تقاضای صدور اجرائیه نکرده است لذا با توجه به عدم صدور اجرائیه از طرف دولت صدور اجرائیه نسبت به دادنامه شماره 537 موردی ندارد لذا با توجه به نامه یک سیار 31/2/85 و 1-152964 مورخه 4/3/85 معاونت امور حقوقی و موقوفات آستان قدس دستور مبنی بر کان لم یکن شدن دستور اجرایی 67/101/220 صدور اسناد صادر شده  به نام دولت را خواستار می گردد.علارغم اینکه اسناد قبل از این نامه صادر گردیده است.نامه شماره (842/1090)مورخه 13/3/85.

به دنبال صدور اسناد به نام دولت جمهوری اسلامی رئیس اداره ثبت شهرستان سرخس آقای زورمند در جهت اجرای سیر مراحل قانونی طی نامه ای از آستان قدس تقاضای تحویل اسناد باطل شده را می نماید. نامه 1291 به تاریخ  16/3/85 .



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: